Team Tatrabusu

Team Tatrabusu se tvořil postupně, učili jsme se…

Ze začátku stačil na zájezdu jeden průvodce na všechno, s velkým úsilím zvládali kluci průvodcovat, řídit, vařit, opravovat. Občas to bylo pro něj vysilující.

V další fázi jsme se rozhodli o rozdělení povinností na pozici řidiče-mechanika a průvodce-řidiče. Na pozici řidiče-mechanika jsme angažovali Frantu Říhu, roli průvodce-řidiče zastává na Islandu Honza Kolanda, kterého doplňuje Roman Sauer. Team takto pracoval uplynulé 4 sezony.

Pro sezonu 2015 jsme se rozhodli koncepci teamu upravit a rozšířit tak, aby nebyl závislý pouze na jedné osobě. Vypsali jsme nový konkurz a velice nás překvapil zájem a i kvalita zájemců.

Současný team má tedy jednoho hlavního mechanika a zároveň druhého řidiče, dva hlavní řidiče a několik záložních, kteří mohou podle potřeby zaskočit. Na přípravě Tatrabusu se budou podílet všichni dle potřeb společně. Tím je zajištěna kontinuita a funkce teamu na delší dobu, bezproblémová náhrada v případě výpadku některého z řidičů. Každý přinese své zkušenosti, věřím, že tím i kvalitu a třeba i nové destinace a zájezdy.

Ještě potřebujeme doplnit team o další kvalitní průvodce-řidiče! Myslíte si, že by jste na to měli, nebo někdo z vašeho okruhu? Nebojte se napsat nebo zavolat.

Bery

Jiří Bermann - Bery

Jiří Bermann - Bery

Dispečer, technická podpora zájezdů, catering, správce domu, příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, D, E, T, ročník 1948.

  • - vytipoval vhodný podvozek
  • - zpracoval projekt Tatrabusu
  • - zajistil přestavbu, legislativu, kvalitní servis
  • - sestavil team výborných řidičů-průvodců, pracuje na jeho vývoji
  • - na Islandu byl ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v roce 2007
  • - plánoval a řídil Tatrabus na průzkumu Maroka v roce 2009

Záliby: volné alpské terény na lyžích, čtyřkolky, cestování.

Kvalifikace: bývalý kanoista, kajakář na hladké i divoké vodě, později rafty a dračí lodě, horská kola, nyní jako důchodce horské, ale elektrokolo, aby stačil mladým. Dříve technický vedoucí kanoistické reprezentace, geodet stavby Metra a Strahovského tunelu, ředitel lodní dopravy, od roku 1996 v cestovní kanceláři Adventura.

Jaroslav Lhota

Jaroslav Lhota

Zakladatel a společník Adventury s.r.o., příležitostný řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, T, ročník 1957.

  • - milovník Afriky
  • - připravoval průzkumné off-road výpravy do Libye, Alžírska, Tuniska, Mauretánie, Mali, Senegalu a na Island, z těchto výprav vycházejí naše katalogové zájezdy
  • - koupil legendární Růženu, předchůdkyni Tatrabusu, se kterou projel kus Afriky, Island
  • - organizoval a spolu řídil dosud nejdelší výpravu Tatrabusu do malijského Timbuktu 
  • - organizátor bikových expedic
  • - amatérský pilot
  • - navigátor a fotograf vzpomínkové expedice Sen o Dakaru 2016 s Karlem Lopraisem a historickou Tatrou 815 startovní č. 502
Jan Kolanda - Tarantule (Thule)

Jan Kolanda - Tarantule (Tule)

Hlavní průvodce Islandu a historicky první zájezdový řidič Tatrabusu, řidičák A, B, C, D, E, ročník 1975.

  • - kormidluje nejen Tatrabus, ale i kajutové lodi  s klienty po evropských kanálech a řekách
  • - Island poznal ještě s předchůdkyní Tatrabusu "Růženou" v roce 2007, s Tatrabusem ho jezdí od roku 2008
  • - průvodcuje Nový Zéland, Austrálii, kde je již několik let více než doma, Grónsko a nově Havaj
  • - dříve specialista na bikové zájezdy
  • - nyní vyznavač off-roadu na svém BMW 1200 GS nebo v Land Roveru Discovery

Kvalifikace: sportovec, kajakář, tri a kvadriatlonista, biker, in-line, účastník několika kvadriatonových Mistrovství světa, Xtery na Havaji, raftoval v Nepálu, na Tasmánii, v roce 2010 se zúčastnil seakajakové expedice Grónsko, byl už skoro všude, od roku 1999 průvodce cestovní kanceláře Adventura.

Petr Cahyna – Caha

Petr Cahyna - Caha

Hlavní mechanik, poprvé jel jako druhý řidič Tatrabusu jeden běh Islandu 2015, řidičák úplně na všechno včetně pásových vozidel, ročník 1967.

  • - strojař vysokoškolák, nyní IT technik ve vlastní firmě
  • - je „ujetej“ na náklaďáky, speciálně Tatry
  • - jezdil Trucktrial s T813 8x8, kterou si přestavěl
  • - kvůli trucktrialu držel v IT firmě i kamionovou dopravu
  • - doma má veterány T805 a T138 tahač 4x4,  několik motorek a aut 
  • - má slušně vybavenou dílnu, kvalitní zázemí doma i ve firmě
  • - rád cestuje, hlavně obytným autem
  • - domluví se anglicky, ze základky by si vzpomněl na ruštinu, kdyby musel, německy si umí objednat zmrzlinu, řízek a pivo
  • - má něco málo nalítáno na ultralightu
Alexandar Šehič - Saša

Alexandar Šehič - Saša

Pro první polovinu sezony 2015 jel jako hlavní řidič na Island, řidičák úplně na všechno, ročník 1973.

  • - vyučený kuchař, vařil v lepších pražských restauracích, než zjistil, že ho to omezuje na svobodě
  • - dětský sen cestovat a řídit velká auta si splnil, když 11 let řídil kamiony v německých a anglických službách, takže oba jazyky zvládá, k tomu srbštinu, nebojí se ve Francii ani Itálii 
  • - nadšený motorkář a fotograf
  • - jako koníček opravuje s úspěchem nefunkční motorové věci
  • - Tatrabus je pro něj další výzva, nevěřil, že se mu splní
  • - okolo Litoměřic jezdil s autobusem linky, občas zájezd, naposledy vozil s Tatrou dříví, těší se na lidi…
  • - když nás navštívil na výstavě na náplavce, přinesl jako úplatek skvělou paštičku vlastní výroby…
  • - v sezoně 2015 se natolik osvědčil, že je z něj nejaktivnější člen týmu za volantem, s vařečkou i v servisu

Záliby: focení, cestování.

Jiří Sedlář

Jiří Sedlář

Řidič Tatrabusu, řidičák na všechno, ročník 1965.

  • - jezdil motokros, dělal doprovod na MS enduro
  • - dělník, mistr speciální montáže v Tatrovce, převozy nových vozidel po Evropě
  • - expedice Živá Afrika, kde byl 8 měsíců jako druhý řidič Tatry a řidič džípu
  • - projeto autem víc jak 40 zemí, z toho 23 afrických
  • - 2015 absolvoval se servisním vozem Intercontinental rallye do Dakaru
  • - od roku 1995 technik STK a od 2004 majitel Stanice technické kontroly
  • - trekoval v Rumunsku, na Ukrajině, v Bhůtánu, v Nepálu byl v r. 2015 členem skupiny, o které se psalo jako uvězněné přírodou a zachraňoval je vrtulník
  • - vnímá pozici u Tatrabusu nejen jako řidič, ale plnohodnotný člen realizačního teamu, ochotný a spolehlivý parťák pro průvodce a klienty, zasazuje se o dobré jméno cestovní kanceláře
  • - v sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče

Záliby: treking, cestování, auta, motorky, veteráni.

Ondřej Svoboda

Ondřej Svoboda

Řidič Tatrabusu, řidičák A1, B, C, E, T, D, ročník 1989.

  • - není zrovna Tatrovák, je z Jablonce, tedy logicky má blíž k LIAZU, ale považuje se za zarytého vlastence a pár odlišností u Tatry zvládne
  • - mladý pohodář, který se nezalekne žádné výzvy
  • - v mládí akrobatické lyžování, jízda v boulích
  • - fleet manager, dopravní inženýr, podniká v opravách vozidel, dopravě osob, servisní výjezdy k osobním vozidlům
  • - pokročilý autoelektrikář, autotronik a mechatronik
  • - automechanik a renovátor historických vozidel s dlouholetou praxí
  • - zkušenosti z dálkových cest, pouští, nehostinných krajin, Maroko džípy s bývalými dakarskými závodníky, Nordkapp několikrát ve Felícii v únoru
  • - zkušenosti z Rallye jako mechanik, navigátor i řidič, mechanik závodního okruhového Truck teamu Vojtíšek, KM Racing team – Dakar
  • - amatérský kuchař, nebojí se minutek ani tradiční kuchyně a ani 20 lidí, připraví si i jídelníček
  • - umí logistiku, plánování trasy
  • - rodinné zázemí, otec jezdil rallye a závodil na Dakaru s LIAZem
  • - mluví anglicky a trochu finsky
  • - v sezoně 2016 se vystřídal za volantem na Islandu v roli hlavního řidiče

Záliby: focení, sport, lyžování.

Tomáš Bučko

Tomáš Bučko

Pro druhou polovinu sezony 2015 byl jako hlavní řidič na Islandu, řidičák na fichtla a vše čtyřkolové, ročník 1987.

  • - letecký mechanik na vrtulnících a L 159
  • - řidič sanitky včetně zdravotnického kurzu, hasičáku Liaz, Tatry, autobusů Karosa
  • - po Evropě převáží po ose nové autobusy a náklaďáky všech značek od 3,5 do 55 t včetně pancéřovaných vojenských speciálů
  • - v současnosti vozí osobní auta na přepravnících hlavně do Francie a Španělska
  • - domluví se anglicky a německy
  • - není žádný velký „tatrovák“, ale taky už s nimi jezdil a nebojí se jich
  • - chtěl do Tatrabus teamu a na Island nikoliv kvůli přivýdělku, ale oslovilo ho to a chce se zapojit do něčeho jedinečného

Záliby: vše co má volant, off-road, fotografování, vaření, horská turistika, příroda a trochu pohybu v ní, hudba, elektronika.

Jan Brda

Jan Brda

Řidič Tatrabusu, řidičák A,B,C, D, ročník 1977.

  • - speditér, dispečer dopravy, vyučený strojní zámečník, automechanik
  • - vlastnil kamionovku a projel celou Evropu, opravy a údržbu dělal často sám
  • - jezdil s Tatrami − zásahovou a jeřábem
  • - na Islandu byl osobákem
  • - rád vaří

Záliby: divoká voda, horská i vysokohorská turistika, via ferraty, cestování, příroda.

Radek Vinařský

Radek Vinařský

Záložní řidič Tatrabusu, řidičák na úplně všechno, ročník 1973.

  • - SOU dopravní, mechanik strojů na letišti Ruzyně, FTVS trenér enduro, licence PADI divemaster
  • - má spediční leteckou firmu
  • - vlastní expediční náklaďák Ross 210, motorkář
  • - jezdil jako navigátor afrických rallye, nyní dělá průvodce na motorce
  • - jezdí kamionem doprovody při rallye, např. Intercontinental do Dakaru
  • - pořádá od A do Z enduro výpravy do Afriky, Indie, Tibetu…
  • - domluví se anglicky, rusky, piluje francouzštinu
  • - instruktor Land Rover experience

Záliby: motorky, kola, kanoe, rafty, potápění.

František Říha - Franta

František Říha - Franta

Bývalý řidič a mechanik Tatrabusu v sezonách 2011–2014, nyní konzultant a záložní řidič, ročník 1979.